Astazi este una din acele zile in care ma uit la mine cu lupa. Una din zilele in care ma intreb ce naiba caut aici. Cand scriu un text si-i dau zeci de preview-uri inainte de a-l publica. Ma enervez din orice. Si nu e de vina astenia de primavara. Doar ca ma simt inutila. Astazi  m-am pierdut pur si simplu in multimea de bloguri pe care le-am citit si analizat incercand sa gasesc un fir rosu comun (just doing my job).

Am luat contact cu jungla numita blogosfera cu doi ani in urma. Multa vreme m-am multumit cu statutul de vizitator si/sau comentator. Sunt bloguri pe care le citesc zilnic de placere. Altele – pentru ca job-ul mi-o cere. Sau pentru ca sunt luate drept reper in blogosfera romaneasca.

Blogosfera? O sala de bal populata cu aproximativ 45 mii de masti (daca este sa ne luam dupa ZeList, insa in realitate sunt mult mai multi bloggeri neindexati, asa ca mine). Ca in orice mediu social putem identifica si aici mai multe tipologii, ascunse insa bine in spatele mastilor virtuale. Totusi, nu este chiar asa de greu sa faci diferenta intre cei care stau rezemati de perete, in penumbra, multumindu-se sa comenteze si sa scorneasca zvonuri false despre ceilalti si cei care s-au nascut pentru a conduce cadrilul, care vor sa straluceasca si care isi imbraca elitismul in haine sclipitoare. Ei sunt mincinosii, sunt cei care induc in eroare lasand impresia ca vor sa scrie pentru ei cand o fac de fapt pentru trafic. Si mai sunt cei care cersesc un dans, care saruta umil o mana inmanusata doar pentru a se lauda a doua zi ca au intrat in gratiile unei persoane influente.

Nici n-am inceput bine ca blogger si deja simt ca incep sa ma satur de lumea asta superficiala in care trebuie sa ma adaptez pentru a nu ramane pe dinafara (vechea poveste cu evolutionsimul)

M-am saturat sa cred ca bloggerii sunt Zei. Chiar nu sunt. Si nu pentru ca asa spun eu, vulpea care nu a putut ajunge la struguri, ci pentru ca au existat situatii in care pana si ei, bloggerii, au fost alungati din Olimp. Criza nu a iertat nici print-ul nici online-ul.

Poate ca nu am nimic de demonstrat aici. Si atunci de ce nu plec pur si simplu? Pentru ca lupta mea nu s-a sfarsit inca…

