Se anunta un nou val de frig (cu zapada aferenta) asa ca ma pregatesc sa reiau prin oras numaratoarea de Ugg-uri. Cum, nu stiti ce sunt alea? Well…nici eu nu stiam pana luna trecuta cand o colega care este fashion and beauty and whatever editor la o revista pentru femei mi-a spus ca asa se cheama cizmele alea buretoase, abandonate de Eti la gunoiul din Laponia si ulterior importate in masa de magazinele noastre “de lux”.

Eu nu am inteles nici pana acum utilitatea acestor cizme, mai ales la vreme de iarna. Sincera sa fiu, prima data cand am vazut o domnisoara incaltata cu asa ceva am crezut ca a patit un accident, ca i s-au rupt cizmele in drum spre liceu si ca nepurtand lispi de la teza s-a dus asa, incaltata doar cu captuseala. Apoi am vazut ca mai multe domnisoare (si chiar doamne in varsta!) opteaza pe timp de iarna pentru astfel de incaltari (o fi vreo fratie ceva a purtatoarelor de UGG-uri!) asa ca m-am recunoscut inca o data infranta de spiritul neinteles al modei si am continuat sa merg la lucru in bocanci.

Dupa infrangerea initiala, am trecut in extrema cealalta, in sensul ca am inceput sa devin pasionata de subiect. Astfel, in fiecare dimineata, in loc sa stau cu ochii pe ceas si sa vad daca **3-ul meu si-a depasit recodrul de intraziere din ziua precedenta, am inceput sa fac recensamnatul purtatoarele de Ugg-uri  si sa le studiez comportamentul.

Am observat astfel ca numarul lor crestea surprinzator mai ales in zilele cu precipitatii, lucru care la inceput mi s-a parut absurd pana am inteles ca am de-a face probabil cu niste agenti sub acoperire angajati de primarie, al caror scop este sa ne faca noua, pietonilor, viata mai usoara absorbind apa din balti si transportand-o cu cizmele catre periferiile orasului.

Aproape cand eram pe punctul de a clasa dosarul, locul purtatoarelor de Ugg-uri a fost luat de…purtatoarele de cizme de cauciuc. Daca la Ugg-uri am ridicat din umeri si am zis “whatever!” de data aceasta mi-a fost imposibil sa inteleg de ce o faptura delicata de la oras ar purta niste cizme pe care tanti Frosa din Cuca Macaii le foloseste doar atunci cand vine viitura. Secretul sa stea poate in cerculetele si floricelele cu care acestea sunt pictate? Doar designer-ii, fashion-istii si hair-stylist-ii nostri stiu!

Pana atunci sa ne bucuram totusi ca este primvara si ca, mai devreme sau mai tarziu, vom putea sa ne scoatem  de la naftalina balerinii, sandalele cu talpa de 10 cm grosime si tenisii chinezesti roz sau cu sclipici.

