Ma caznesc cu niste cirese si scuip samburii in strada, de pe terasa. Imi aduc aminte de Luchi si de ploaia cu pietre care se abatuse peste cerdacul conului Neculai („ingerii mananca cirese hultoane si scuipa samburii pe casa”). Dau un search pe Google: doua postari anemice pe niste bloguri, si alea despre ultimul capitol al cartii in care Luchi moare, adica descopera ca o cheama de fapt Luciana (?) – nici eu nu mai tin minte – moment in care realizeaza ca lumea fabuloasa a copilariei se sfarsise o data cu primul sunet de clopotel.

Au inflorit argintiii. Imi vine sa ma plec in fata lor, sa le scriu o poezie, sa le cant un cantec, dar ar fi prea patetic. Cand ploua miroase a ceai. Iti intra in haine, in pori, in suflet. As vrea sa plec si totusi parca as vrea sa raman. Unde sa mai plec? Fuga-fugii: urmatoarea oprire ar trebui sa fie Japonia sau un oras european. Nu stiu care.

Ma doare putin, surd, ca prin vis. Am inceput sa dorm mai bine, sa mananc mai bine, sa scriu mai rar si sa desenez din cand in cand: reversul medaliei. Totusi, am ramas un intreg. Miezul e inchegat, doar marginile se mai stirbesc si se mai deformeaza. In schimb, alchimia e sincera si ireversibila: devin un metal dur, uniform, rar – nu conteaza catalizatorii care au intervenit in acest proces, ei doar „si-au adus aportul” in timp ce eu „am devenit, m-am format”.

Ma privesc in oglinda: tot eu. O descoperire atat de socanta tocmai prin previzibilul pe care il presupune. Normal ca eu: si peste x ani tot eu. Poate cu mai multe riduri pe-afara si in interior, ceva mai calma, ceva mai impacata, ceva mai Yin si Yang, dar tot eu. Poate ca in prima faza voi fi putin socata sa ma aud strigata cu alt nume „pe mine ma cheama Luchi / pe mine ma cheama Oana”, insa va fi tot o formalitate: numele  (substantivului i se spunea candva nume, do you get de point?) este o simpla conventie, o „abstractiune”, dle Caragiale sau Maiorescu sau Coseriu sau Culianu, menita sa desemneze (a se citi „controleze”) o realitate versatila, care iti poate scapa usor din mana.

*****

Astazi mi-am propus sa-l extrag pe 1 din paranteza aia in care apare uneori pe Facebook sau pe Gmail. Cred ca pana la finalul programului o sa-mi iasa:)

